Základní informace:

Klient od pracovníka v sociálních službách očekává, že mu bude nejenom pomáhat, ale projeví o něj také osobní zájem. Klient nechce být pro pečujícího pouze objektem pomoci, ale očekává od něj i blízkost a soucit.
Předpoklad práce pracovníka v sociálních službách je osobní angažovanost pro druhého člověka, která s sebou nese i zvýšenou psychickou zátěž. Hranice mezi zájmem čistě profesionálním a lidským je někdy velmi tenká. Může se stát, že profese splývá s osobním životem pomáhajícího profesionála, a ten pak nedovede vystoupit ze své role a chovat se vůči svému okolí přirozeně.
Každý pečující by si měl být vědom svých hranic a možností.
Pracovník v sociálních službách by tedy měl být schopen určité sebereflexe, uvědomit si, které situace v něm vyvolávají stres a které stresové situace jsou pro něj naopak výzvou, která rozvíjí jeho osobnost a posouvá ho v jeho profesi někam dále. Pracovník v sociálních službách by měl rovněž reflektovat, jaké reakce na stresovou situaci se u něj objevují a jaké strategie pro zvládání stresu používá. Měl by se zamyslet jaké faktory v jeho osobním i profesním životě mu zvládání pracovního stresu usnadňují nebo naopak komplikují. V neposlední řadě je vhodné znát svůj zvládací styl, tedy obecnou tendenci jednat se stresující situací. Jako prostředek pro zmírnění stresu je dobré užívat různé postupy a techniky, ať už se jedná o klasický autogenní trénink, kognitivně-behaviorální techniky, relaxaci nebo různé druhy psychoterapie.


Forma výuky:

jednodenní kurz

Časová náročnost:

8 hodin

Vyučující:

Mgr. Renata Kuniss

Max. počet účastníků:

15

Cena/skupina do 10 lidí: 13.600 Kč

Číslo akreditace: A2017/0381-SP/PC/VP


V případě zájmu nám napište e-mail: kurzy@nvda.cz



Národní Vzdělávací Agentura, s. r. o. | Růžová 972/1, Nové Město | 110 00 Praha 1